Simuliacinė istorijos pamoka „Altingo posėdis“ – 8 klasių moksleivių žvilgsnis į demokratijos lopšį

  • Paskelbė : Danutė Miknevičienė
  • Paskelbta: 2024-11-13
  • Kategorija: Pranešimai

Lapkričio 14 d. 8 klasės mokiniai dalyvavo istorijos pamokoje „Altingo posėdis“. Pamoka buvo skirta paminėti Islandijos Altingą – vieną seniausių pasaulyje demokratinių parlamentų, veikiantį nuo 930 metų ir laikomą demokratijos lopšiu.

Pamokos metu mokiniai išbandė istorijos simuliaciją, įsijautė į skirtingų Altingo frakcijų – radikaliųjų, nuosaikiųjų ir žaliųjų – atstovus bei diskutavo apie aktualią ir netradicinę temą: ugnikalnių veiklos reguliavimą ir gamtos teisių apsaugą. Diskusijoje buvo svarstoma, ar Grindaviko miestelio teritorijoje aktyvus ugnikalnis turėtų nevaržomai išsiveržti, ar reikėtų riboti jo veiklą, kad būtų apsaugotas miestelis ir jo gyventojai.

Mokiniai gilinosi į skirtingus požiūrius:

Radikalieji siekė apriboti ugnikalnio veiklą, kad apsaugotų miestelį ir jo žmonių turtą, argumentuodami, jog gamtos reiškiniai kelia grėsmę žmonių gyvenimui.

Žalieji gynė gamtos teises, teigdami, kad žmonės patys pasirinko gyventi šalia tektoninių lūžių, o ugnikalniai yra neatsiejama Islandijos gamtos dalis, kurią reikia gerbti.

Nuosaikieji siūlė kompromisą: palikti ugnikalniams teisę išsiveržti, bet panaudoti technologijas lavos srautams nukreipti nuo gyvenviečių.

Ši simuliacija mokiniams suteikė galimybę susipažinti su demokratinio sprendimų priėmimo procesu, diskusijų ir kompromiso svarba.

Baigiantis „Altingo posėdžiui“, daugumos balsavimu buvo nuspręsta pritarti nuosaikiųjų pasiūlymui ir užtikrinti gamtos ir žmonių sambūvį.

Pamoka skatino kritiškai mąstyti, lavino viešo kalbėjimo įgūdžius bei stiprino istorinių žinių supratimą apie Šiaurės šalių kultūrą ir demokratijos ištakas.

 

Nuotraukos:
Danutė Miknevičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas