Naujienos
Žemaičių krašte

Jau devintus metus iš eilės vis skirtingame Lietuvos krašte vyksta šalies moksleivių vasaros turijada, vadovaujama Lietuvos keliautojų klubo narės Laimutės Armalienės. Šių metų stovykla „Žemaičių kraštas aidi“ subūrė jaunuosius turistus iš Alizavos, Kupiškio, Rokiškio, Skaistgirio, Joniškio, Mažeikių, Kavarsko ir Vilniaus.

Liepos 19 – 26 dienomis keliavome po Skuodo apylinkes. Visą savaitę, pakeliui aplankydami muziejus, paminklus, bažnyčias, parkus, piliakalnius ir alkakalnius, ėjome maršrutu: Šaukliai – Mosėdis – Skuodas – Ylakiai – Barstyčiai – Žemaičių Kalvarija – Seda. Iš viso nukulniavome 88 km, o jei kas ne ten nuklydo – tai ir visą 100 km!

Apsistoti teko pačiose įvairiausiose vietose: užimtumo centro kieme su visais patogumais; pušynėlyje, prie ežero tarp kankorėžių; botanikos parke, šalia žvyrduobių; už bažnyčios šventoriaus, kur kas valandą skambina varpais; ant piliakalnio, apjuosto sraunia, bet seklia upe. Vietiniai gyventojai nuolat smalsavo, kas ir iš kur esame, kur trauksime toliau, o mes su pasididžiavimu aiškindavome, kad esame aukštaičiai turistai keliaujantys po Žemaitiją. Iš pradžių suprasti žemaičių kalbą buvo sudėtinga, bet paskutinėmis dienomis jau nesunkiai susikalbėjome.

Mūsų veikla neapsiribojo vien vaikščiojimu ir ekskursijomis. Stovyklavietėse virė gyvenimas. Vyko įvairios sportinės varžybos, žaidimų, anekdotų vakarai, iki vėlumos sėdėdavome prie laužo su gitara ir dainomis.

Kol Aukštaitijoje pliaupė lietūs, mes smagiai ir turiningai leidome laiką, susipažinome su saulėtu žemaičių kraštu, sutikome daugybę draugų ir pasižadėjome būtinai dalyvauti kitų metų turijadoje, tik jau kitame krašte.