Naujienos
Mes dalyvaujame „Piliečio žadintuve“!

    Visus šiuos mokslo metus Alizavos pagrindinė mokykla dalyvaus „Kūrybinės integracijos“ organizuojamame projekte „Piliečio žadintuvas“, kuris šūkiu „POZITYVAS. Aktyvus jaunimas nesnaudžia!“  pakvietė mus atsibusti ir pradėti aktyviai veikti.

    Rugsėjo mėnesį dalyvavome renginyje, į kurį buvo susirinkę  mokyklos - dalyvės iš aplinkinių rajonų. Jo metu su mumis sveikinosi Pozis – ką tik iš lovos pakilęs pilietis. Jis mums papasakojo, kas yra pilietiškumas, kodėl tai taip svarbu bei pristatė „gyvus“ novatoriškus metodu, kurie atkeliavo į mūsų mokyklą. Diena buvo įtempta, bet turininga - renginys trūko visą dieną. Iš viso mums buvo pristatyti penki neformalūs ugdymo metodai.

„Forumo teatras“ – gyvenimo veidrodis

    Didžiojoje salėje stebėjome vaidinimą. Pozis sakė, kad „Forumo teatras“ – gyvenimo veidrodis. Tuo mes patys ir įsitikinome. Aktoriai vaidino apie gyvenimiškas situacijas: patyčias mokykloje, ginčus tarp tėvų ir vaikų, priklausomybes nuo narkotikų. Tai nebuvo paprastas teatras, kurio metu žiūrovai sėdi ir tik stebi – spektaklio metu mes galėjome stabdyti vaidinimą, siūlyti aktoriams pakeisti savo elgesį taip, jog problema būtų išspręsta. Galėjome patys lipti į sceną ir pakeisti aktorius! Tapdami situacijos dalyviais turėjome elgtis taip, kaip darytumėme realiame gyvenime. Aišku, ne visada pavykdavo išspręsti problemą, tačiau svarbiausia – bandyti, kalbėtis, diskutuoti. Tik tokiu atveju bus galima pasiekti norimą rezultatą ne tik scenoje bet ir kasdieniniame gyvenime, o svarbiausia prisidėti prie forumiečių kredo – pakeisti gyvenimo realybę ir pasaulį padaryti gražesnį.

    Visus metus kursime savąjį „Forumo Teatrą“, kuriame rengsime vaidinimus temomis, kurios mums asmeniškai atrodo aktualiausios. „Menų mokymo namai“ mokytojams parengė specialų leidinį – „Forumo teatro metodas vaiku ir jaunimo neformalaus
ugdymo užsiėmimuose“. Pagal jį pedagogai mums padės dirbti su Forumo teatro metodu, jį įsisavinti ir jo pagalba spręsti bendruomenės ir asmenines mūsų problemas. Čia visas dėmesys bus skiriamas problemos identifikavimui ir sprendimui. Mokytojas moderuos diskusijas, padės moksleiviams atskleisti problemos esmę. Vaidinimų metų galėsime atkurti realiai mokykloje, namuose, gatvėje įvykusias situacijas. O užsiėmimų metu stabdyti jas daugybę kartų, kol rasime tinkamiausią sprendimo būdą.

 

Rūpinsimės savimi

    POZITYVO zonoje buvo susirinkę jaunimo lyderiai, kurie šiais metais tapo bendraamžių švietėjais. Iš kiekvienos mokyklos tokių buvo po du. Susipažinę, pažaidę energijos suteikiančių pratimų, jaunuoliai ėmėsi braižyti socialinį miesto žemėlapį. Moksleiviai įvardijo aplinkoje esančias jiems aktualias problemas. Anot bendraamžių švietėjų metodo koordinatorės Karolinos Telyčėnaitės, svarbiausia problemas identifikuoti, gerai jas suprasti, o tada jau galima imtis aktyvių veiksmų jas sprendžiant.

    Moksleiviai buvo supažindinti su būsima veikla – draugų švietimu. Naudodamiesi „Bendraamžių švietėjų metodika“ lyderiai ves jaunuoliams neformalias pamokas įvairiomis temomis (diskriminacijos, patyčių, lytinės sveikatos, tolerancijos ir kt.). O po jų mokyklos POZITYVO grupė atliks visuomenei naudingą darbą, kurį tikimės, kad pamatys visa Lietuva!

Kalbėjomės su knygomis

    Ar kada  pagalvojote, kad knygos gali būti gyvos? Iki šiol ir mes taip galvojome, tačiau „Gyvosios bibliotekos“ metu įsitikinome – gali! Gyvosios knygos – tikri žmonės, o skaitymas – atviras ir nuoširdus pokalbis su jais. Pašnekovai atstovauja įvairias socialines grupes, kurios visuomenėje yra apipintos įsišaknijusiais stereotipais. Pavyzdžiui, daug kas gali manyti, jog fizinę negalią turintis žmogus yra liūdnas, užsidaręs, niekada neišeina iš namų. Mes buvome susitikę su juo ir paaiškėjo, jog taip tikrai nėra. Lygiai taip pat nuoširdžiai turėjome galimybę bendrauti su homoseksualu, vegetaru, psichikos sutrikimų turinčiu žmogumi, feministu, iš įkalinimo įstaigos išėjusiu asmeniu ir daug kitų.

    Edukacinio kino metu stebėjome meniškai perteiktus kultūrinius skirtumus arba atvirkščiai – šokiruojančius ir socialines problemas atskleidžiančius vaizdus. Paskui apie tai diskutavome, bandėme suprasti, kodėl žmonės mąsto, elgiasi skirtingai, kaip mus veikia kultūriniai skirtumai.

Sekite mūsų veiksmus!

                      Danutė Miknevičienė,

                      Alizavos pagrindinės mokyklos bibliotekininkė